پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
روز خبرنگار

حوزه/رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تقارن روز خبرنگار با ایام عزاداری امام حسین (ع) قاعدتاً فرصت مناسبی در اختیار خبرنگاران است که به این بخش از رسالت خبرنگاری و پیام‌آوری خودشان توجه کنند. اگر بخواهیم آنچه در این ایام رخ داد با روز خبرنگار کنار هم آوریم، هیچ نکته‌ای بهتر از رسالت پیام‌آوری حضرت زینب (س) قابل توصیف نیست و آن تعبیری که در اشعار عاشورایی خوانده می‌شود که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با صدور پیامی؛ فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

امروز مؤثرترین سلاح بین المللی علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات و سلاح ارتباطات رسانه‌ای است (مقام معظم رهبری)

زندگی انسان امروز، بیش از هر زمان دیگری مرهون تلاش فعالان عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی‌ست؛ آنانی که بدون هیچ چشمداشتی، آگاهی بخشی به جامعه را رسالت خویش قرار داده و با تراوش رنج، غم و شادی مردم از قلم متعهد خود، اهمیت «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» را عینیت می‌بخشند؛ انسان‌های آزاده‌ای که ضمن حفظ حرمت قلم، برای دستیابی به حقیقت و تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند؛ همانگونه که خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد می‌کند و این بیانگر رسالت پیامبرگونه‌ی این قشر عزیز است.

تقارن روز خبرنگار با ایام عزاداری امام حسین (ع) قاعدتاً فرصت مناسبی در اختیار خبرنگاران است که به این بخش از رسالت خبرنگاری و پیام‌آوری خودشان توجه کنند. اگر بخواهیم آنچه در این ایام رخ داد با روز خبرنگار کنار هم آوریم، هیچ نکته‌ای بهتر از رسالت پیام‌آوری حضرت زینب (س) قابل توصیف نیست و آن تعبیری که در اشعار عاشورایی خوانده می‌شود که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، دقیقاً منطبق با رسالت خبرنگاران آن هم از جنس خبرنگاران دین مدار و ارزشی است.

اینجانب با گرامیداشت هفدهم مرداد ماه -سالروز شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» - روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و پرتلاش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و مساعی خبرنگاران عزیز در انعکاس رویدادها و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه را ارج نهاده و برای فرهیختگان اهل قلم آرزوی سلامتی و سربلندی می‌نمایم.

امید آن دارم؛ حق‌جویی، راستگویی و عدالتخواهی، آرمان همه صاحبان قلم و پرچمداران جبهه آگاهی و اطلاع‌رسانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha